Odkąd nastał kryzys
gospodarczy, objawiający się w
większości przypadków nadmierną podażą towarów i usług w stosunku do popytu,
niejedna firma doszła do wniosku
popartego kalkulacją ekonomiczną, że tylko klient zadowolony wraca by ponownie
wydać swoje pieniądze na usługi lub towary oferowane przez daną firmę. A co
gwarantuje zadowolenie klienta? Przede wszystkim wysoka jakość produktów. Dużym
argumentem za wyborem tej bądź innej
firmy są oferowane przez nią ceny.
Również międzynarodowa sieć
wypożyczalni Europcar poszła tym tokiem rozumowania i zaczęła stosować różnego
rodzaju promocje dla swych klientów. Promocje w Europcar można podzielić na dwie podstawowe grupy: okazjonalne, dotyczące
wszystkich klientów. Mogą to być na przykład zniżki związane z wynajmem
samochodów na czas weekendu czy ferii, albo stosowanie obniżek cen przy
wynajmie samochodu na siedem dni (klient płaci wtedy tylko za pięć dni).
Innym rodzajem promocji w Europcar jest stosowanie
kart lojalnościowych Privilege dla
klientów, którzy systematycznie korzystają z usług tej firmy. Dzięki zdobytym
przy kolejnych wynajmach punktom, klienci albo otrzymują pewne przywileje
finansowe, albo też są traktowani priorytetowo w pewnych sytuacjach.
Do przywilejów finansowych można
zaliczyć zniżkowe vouchery na konkretne kwoty (np.10 euro), które dają prawo do
otrzymania rabatu przy kolejnym wynajmie samochodu. Innym rodzajem zachęty
finansowej są zniżki udzielane przez partnerów Europcar. Takim partnerem jest
sieć hoteli Accor udzielająca właścicielom karty Privilege 10 % ulgi przy zapłacie
za nocleg w niektórych hotelach tej sieci.
Wśród przywilejów pozafinansowych
jest choćby priorytetowe traktowanie lojalnych klientów przy rezerwacji terminu
wynajmu auta, albo zagwarantowanie, że
samochód na pewno będzie do dyspozycji nawet wówczas jeśli klient nieco się
spóźni po jego odbiór.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz