piątek, 21 marca 2014

Jak Europcar dba o zadowolenie swoich klientów




Odkąd nastał kryzys gospodarczy,  objawiający się w większości przypadków nadmierną podażą towarów i usług w stosunku do popytu, niejedna firma doszła do  wniosku popartego kalkulacją ekonomiczną, że tylko klient zadowolony wraca by ponownie wydać swoje pieniądze na usługi lub towary oferowane przez daną firmę. A co gwarantuje zadowolenie klienta? Przede wszystkim wysoka jakość produktów. Dużym argumentem za wyborem tej  bądź innej firmy są oferowane przez nią ceny.
Również międzynarodowa sieć wypożyczalni Europcar poszła tym tokiem rozumowania i zaczęła stosować różnego rodzaju promocje dla swych klientów. Promocje w Europcar można podzielić na dwie podstawowe grupy: okazjonalne, dotyczące wszystkich klientów. Mogą to być na przykład zniżki związane z wynajmem samochodów na czas weekendu czy ferii, albo stosowanie obniżek cen przy wynajmie samochodu na siedem dni (klient płaci wtedy tylko za pięć dni).

Innym rodzajem promocji w Europcar jest stosowanie kart lojalnościowych  Privilege dla klientów, którzy systematycznie korzystają z usług tej firmy. Dzięki zdobytym przy kolejnych wynajmach punktom, klienci albo otrzymują pewne przywileje finansowe, albo też są traktowani priorytetowo w pewnych sytuacjach.

Do przywilejów finansowych można zaliczyć zniżkowe vouchery na konkretne kwoty (np.10 euro), które dają prawo do otrzymania rabatu przy kolejnym wynajmie samochodu. Innym rodzajem zachęty finansowej są zniżki udzielane przez partnerów Europcar. Takim partnerem jest sieć hoteli Accor udzielająca właścicielom karty Privilege 10 % ulgi przy zapłacie za nocleg w niektórych hotelach tej sieci.
Wśród przywilejów pozafinansowych jest choćby priorytetowe traktowanie lojalnych klientów przy rezerwacji terminu wynajmu auta, albo zagwarantowanie,  że samochód na pewno będzie do dyspozycji nawet wówczas jeśli klient nieco się spóźni po jego odbiór.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz